Η θέση της ΔΑΚΕ Δ.Ε. Ν. Ευβοίας για τις πρόσφατες καταλήψεις και το κείμενο της ΟΛΜΕ που δημοσιεύθηκε στις 25 Σεπτεμβρίου 2020 αναφορικά με αυτές.

Συνάδελφοι/συναδέλφισσες,

Με την ευκαιρία των κινητοποιήσεων της μαθητικής και εκπαιδευτικής κοινότητας κατά των αποφάσεων και των-κατά κοινή ομολογία- ελλιπών μέτρων που πήρε το Υπουργείο για την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων υπό συνθήκες COVID, η ΔΑΚΕ καθηγητών Ν. Ευβοίας αισθάνεται ηθική υποχρέωση να δηλώσει τις θέσεις της επί του θέματος. Επιθυμεί, επίσης να εκφράσει την αντίθεσή της με το κείμενο της ΟΛΜΕ αναφορικά με τις πρόσφατες καταλήψεις των σχολικών μονάδων στην ελληνική επικράτεια.

Ως ΔΑΚΕ καθηγητών στηρίζουμε και θα στηρίζουμε πάντα το δημοκρατικό δικαίωμα των μαθητών να εκφράσουν την άποψή τους και να διαδηλώσουν ελεύθερα.

Οφείλουμε να επισημάνουμε όμως, ότι είμαστε αντίθετοι από θέση αρχής στις καταλήψεις σχολικών χώρων. Αυτό γιατί η κατάληψη του σχολείου δεν αποτελεί λύση και γι’ αυτό δεν θα πρέπει να «νομιμοποιείται» από κανέναν.
Από νωρίς η ΔΑΚΕ καθηγητών είχε επισημάνει ότι « Εμείς δεν αλλάζουμε θέση ανάλογα με την ιδεολογική κατεύθυνση των καταληψιών, όπως κατ’ εξακολούθηση κάνουν οι δυνάμεις της Αριστεράς». Να θυμίσουμε ότι όταν μαθητές έκαναν κατάληψη
παλαιότερα για το ζήτημα περί του ονόματος της Μακεδονίας, αυτοί στοχοποιήθηκαν ως «ακροδεξιοί», «φασίστες», ακόμα και «χρυσαυγίτες».

Η κατάληψη λοιπόν τότε δεν αποτελούσε, για κάποιους, τρόπο αντίδρασης του «μαθητικού κινήματος» όπως αναφέρεται τώρα στο κείμενο της ΟΛΜΕ, αλλά έκφραση «ακραίων θέσεων» υποκινούμενων από «ακραίους» του πολιτικού χώρου και μη. Ο λόγος δε, περί «μαθητικού κινήματος», δημιουργεί εύλογες απορίες για την έννοια και το περιεχόμενό του. Οι σημερινές καταλήψεις δηλαδή αποτελούν αγώνα του «μαθητικού κινήματος» από «ώριμους» μαθητές ενώ οι τότε έγιναν από «πειθήνιους» και «ανώριμους»; Οι τότε υποκινούνταν ενώ οι τωρινές όχι;

Και με τον ίδιο τρόπο, γιατί όσοι διευθυντές, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και εκπρόσωποι τοπικών αρχών δεν συμφώνησαν με την κατάληψη χαρακτηρίστηκαν ως «σκοταδιστές»;

Μετά λύπης μας λοιπόν, διαπιστώνουμε το μέγεθος της «πολιτικοποίησης» των μαθητικών κινητοποιήσεων κατά το δοκούν και επισημαίνουμε την αντιδημοκρατική τακτική της Αριστεράς να απαγορεύει στους υπόλοιπους Έλληνες να έχουν αντίθετη άποψη και να την εκφράζουν.

Συνάδελφοι/συναδέλφισσες, σαν ΔΑΚΕ Δ.Ε. Ν. Ευβοίας, και μάλιστα διαστόματος της Γεν. Γραμματέως, από την αρχή επισημάναμε δημόσια ότι υπάρχουν αδιαμφισβήτητα προβλήματα όσον αφορά στην επαρκή καθαριότητα των σχολικών χώρων, στις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και προσωπικό καθαριότητας, καθώς και στον αυξημένο αριθμό μαθητών ανά τμήμα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να υιοθετείται ως διαμαρτυρία η πρακτική των καταλήψεων, η οποία κατά την άποψή μας, επιβαρύνει την εκπαιδευτική διαδικασία. Ήδη, όπως όλοι γνωρίζουμε, λόγω COVID έχουν χαθεί πολλές ώρες διδασκαλίας, γι’ αυτό και δεν χρειάζεται περεταίρω «λουκέτο στη μάθηση». Επίσης, έχουμε χρέος να προβληματιζόμαστε για τις συνθήκες ασφάλειας για τις οποίες, ενώ όλοι διαμαρτύρονταν εξ’ αρχής, αυτές «πήγαν περίπατο» στα σχολεία υπό κατάληψη, καθώς ο συγχρωτισμός ήταν ανεξέλεγκτος και η τήρηση των μέτρων μηδενική. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και το θλιβερό αποτέλεσμα που φέρνει η αποτυχία περιφρούρησης των καταλήψεων με την είσοδο στον σχολικό χώρο ομάδων εξωσχολικών, οι οποίες για ακόμη μία φορά προέβησαν σε βανδαλισμούς. Μάλιστα αυτή τη φορά, όπως όλοι πληροφορηθήκαμε, σημειώθηκαν περιστατικά εμπρησμού
σε αίθουσες του 1ου ΕΠΑ.Λ. Χαλκίδας, πράγμα που μας κάνει να διερωτόμαστε για τις συνθήκες κινδύνου στις οποίες μπαίνουν οι μαθητές κατά την κατάληψη, όντας ανέτοιμοι να την περιφρουρήσουν.

Με βάση τα παραπάνω, θεωρούμε ότι οι εν λόγω καταλήψεις όχι μόνο δεν αποτελούν μέσο αντίδρασης αλλά ευκαιρία για ικανοποίηση πολιτικών και μικροκομματικών σκοπιμοτήτων. Αυτό αποδεικνύεται και από το επίσημο κείμενο της ΟΛΜΕ που αναφέρεται στις καταλήψεις, στο οπoίο υπάρχει η εξής φράση: «το μαθητικό κίνημα έχει το δικαίωμα να επιλέγει τις μορφές πάλης». Στην ουσία όμως, καθώς φαίνεται, μία είναι η μορφή πάλης που «διαφημίζεται» και αυτή είναι η κατάληψη. Θα μπορούσε, για παράδειγμα, να αποτελεί μία αντίδραση των μαθητών, η δημιουργία μαθητικών επιτροπών σε συνεργασία με συλλόγους γονέων και κηδεμόνων για τη προβολή των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στους αρμόδιους φορείς.
Ως ΔΑΚΕ Δ.Ε. Ν. Ευβοίας πρεσβεύουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιτρέψουμε να χρησιμοποιείται μέρος της εκπαιδευτικής κοινότητας ως μέσο πολιτικών συμφερόντων. Ο ακραίος πολιτικός λόγος ουδέποτε μας εξέφραζε. Στην παρούσα δύσκολη συγκυρία της πανδημίας έχουμε χρέος σαν εκπαιδευτικοί και πολίτες αυτής της χώρας να αντιδρούμε υπεύθυνα με μόνο γνώμονα το συμφέρον και τα δικαιώματα των μαθητών και συναδέλφων μας.

Για τη ΔΑΚΕ Δ.Ε. Ν. Ευβοίας
Η Γεν. Γραμματέας
Γωγώ Μοσχολιού

Πηγή: eviaportal.gr