Μείωση Τιμών Ελαιολάδου: Προοπτικές για τους Καταναλωτές και την Αγορά

Μείωση Τιμών Ελαιολάδου: Προοπτικές για τους Καταναλωτές και την Αγορά


Η εφετινή παραγωγή ελαιολάδου προβλέπεται να είναι καλύτερη από αυτή του 2023, με τις εκτιμήσεις να αναφέρουν ότι θα φτάσει τους 220-230 χιλιάδες τόνους. Ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΒΙΤΕΛ, Γιώργος Οικονόμου, επεσήμανε ότι αυτή η κατάσταση θα συμβάλει στην ομαλοποίηση των τιμών του προϊόντος στα ράφια των σούπερ μάρκετ, προσφέροντας ανακούφιση στους καταναλωτές.

Τα τελευταία χρόνια, οι γεγονότα όπως ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας και οι ακραίες κλιματικές συνθήκες είχαν σημαντική επίδραση στις τιμές του ελαιολάδου, το οποίο είχε γίνει είδος πολυτελείας για τον καταναλωτή. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου, οι παραγωγές στις χώρες που παράγουν ελαιόλαδο επιστρέφουν σε φυσιολογικά επίπεδα, γεγονός που θα επιφέρει αλλαγές στη σημερινή οικονομική κατάσταση του προϊόντος.

Αναφορικά με τις τιμές παραγωγού, εκτιμάται ότι θα είναι χαμηλότερες από πέρυσι, με τους παραγωγούς να πληρώνονται περίπου 8 ευρώ το λίτρο. Ωστόσο, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν αναμένεται να διατηρηθούν αυτές οι τιμές. Υπογραμμίζεται επίσης ότι οι καταναλωτές δυσκολεύονται να καλύψουν το κόστος του ελαιολάδου στις τρέχουσες τιμές, κάτι που απαιτεί προσοχή στην ισορροπία προσφοράς και ζήτησης.

Η αύξηση των τιμών είχε ως αποτέλεσμα πολλά νοικοκυριά να στραφούν σε φθηνότερα λάδια, όπως ηλιέλαιο και σπορέλαιο, διαγράφοντας τη χρήση του παραδοσιακού ελαιολάδου. Αυτή η τάση έχει παρατηρηθεί και σε άλλες ελαιοπαραγωγικές χώρες, όπως η Ισπανία και η Ιταλία, με κατανάλωση να μειώνεται κατά 18% έως 20%. Ο κ. Οικονόμου επισημαίνει ότι θα καταβληθούν οι απαραίτητες προσπάθειες για να επανέλθει το ελληνικό ελαιόλαδο στο καθημερινό τραπέζι των οικογενειών.

Για να ενισχυθεί η αξία του ελαιολάδου, ο κ. Οικονόμου τονίζει τη σημασία της ενημέρωσης των καταναλωτών για τα οφέλη του προϊόντος στην υγεία. Υποστηρίζει επίσης ότι οι έλεγχοι πρέπει να αυξηθούν και ότι το ελαιόλαδο θα πρέπει να πωλείται τυποποιημένο και όχι χύμα, προκειμένου να αποφευχθεί η νοθεία. Η ανάπτυξη μιας εθνικής στρατηγικής για τις εξαγωγές και τις προωθητικές ενέργειες του προϊόντος είναι επίσης απαραίτητη.

Πηγή: newsbeast.gr