Οι πωλήσεις αλκοολούχων ποτών στις Ηνωμένες Πολιτείες συνεχίζουν να μειώνονται, με τον όγκο τους να καταγράφει πτώση 3% στους πρώτους επτά μήνες του 2023 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, σύμφωνα με την IWSR. Παρά την βελτίωση του οικονομικού περιβάλλοντος, οι καταναλωτές φαίνεται να δυσκολεύονται για να ακολουθήσουν τις αυξημένες τιμές. Αν και η κατανάλωση είχε αυξηθεί κατά περίπου 2,6% τις δύο προηγούμενες δεκαετίες μέχρι το 2019, σημειώθηκε απότομη αύξηση σχεδόν 5% ανάμεσα στα έτη 2020-2021, λόγω των lockdowns που ενίσχυσαν τη ζήτηση για αλκοόλ. Ωστόσο, οι πωλήσεις υποχώρησαν εκ νέου το 2022 και παρουσίασαν μείωση 2,9% φέτος.
Η τάση αυτή προκαλεί ανησυχίες στους αναλυτές σχετικά με τη φύση της πτώσης στην αγορά αλκοόλ. Σύμφωνα με τους Financial Times, οι καταναλωτές φαίνεται να είναι επιφυλακτικοί, οδηγώντας σε συζητήσεις αν η πτώση είναι κυκλική ή διαρθρωτική. Ο πανδημικός υπερκύκλος, όπου η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών αυξήθηκε αρχικά αλλά στη συνέχεια περιορίστηκε λόγω ανησυχιών για τις δαπάνες, έχει επηρεάσει την εμπιστοσύνη για τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές του τομέα.
Οι πωλήσεις συγκεκριμένων ποτών δείχνουν επίσης μείωση. Ειδικότερα, η βότκα καταγράφει πτώση 3,8% και το σκωτσέζικο ουίσκι 5,8%, ενώ η τεκίλα, παρόλο που είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο αλκοολούχο ποτό στις ΗΠΑ, σημειώνει μείωση 1,1%. Παράλληλα, οι μετοχές μεγάλων ομίλων οινοπνευματωδών ποτών, όπως η Pernod Ricard, Diageo και Brown-Forman, έχουν υποχωρήσει σημαντικά, φτάνοντας σε επίπεδα που παρατηρήθηκαν κατά την αρχή της πανδημίας.
Ορισμένοι αναλυτές επισημαίνουν ότι οι αιτίες πίσω από αυτήν την πτωτική πορεία ενδέχεται να είναι διαρθρωτικές, αναφέροντας παράγοντες όπως η εμφάνιση νέων φαρμάκων για την απώλεια βάρους, τα χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης αλκοόλ στη γενιά Z και η αυξανόμενη νομιμοποίηση της μαριχουάνας.
Πηγή: newsbeast.gr