Ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές (ποσοστό 50%) προγραμματίζει να κάνει αγορές κατά τη διάρκεια της Black Friday (Παρασκευή 29 Νοεμβρίου) και της επακόλουθης Cyber Monday, σύμφωνα με τα αρχικά αποτελέσματα της έρευνας της ΕΥ, Future Consumer Index Ελλάδα 2024. Αυτή η έρευνα, που διεξάγεται ετησίως στην Ελλάδα από το 2021 σε συνεργασία με την MRB, αναλύει τις τάσεις, τις προτιμήσεις και τις ανησυχίες των καταναλωτών, εν μέσω του υψηλού πληθωρισμού και της οικονομικής αστάθειας.
Η διάθεση των καταναλωτών για αγορές φαίνεται να επηρεάζεται από εισοδηματικά κριτήρια και από την τιμή των προϊόντων. Στις πέντε κατηγορίες κατανάλωσης που εξετάζει η έρευνα, το 62% εκείνων που δίνουν προτεραιότητα στην τιμή και την προσιτότητα δηλώνουν ότι δεν προγραμματίζουν να κάνουν αγορές. Οι νεότεροι, ειδικότερα οι ηλικίας 18-29 ετών (65%), και οι φοιτητές (69%), είναι πιο πρόθυμοι να αγοράσουν, ενώ και η ηλικιακή ομάδα 40-49 ετών εμφανίζεται δευτερευόντως πρόθυμη (54%). Επίσης, η παρουσία ανηλίκων στην οικογένεια αυξάνει τις πιθανότητες αγορών, καθώς το 60% όσων έχουν ανήλικα παιδιά σκέφτονται να κάνουν αγορές.
Παρόλο που υπάρχουν επιφυλάξεις, οι καταναλωτές εκτιμούν τις προσφορές της περιόδου. Σχεδόν το 79% εκείνων που σκοπεύουν να ψωνίσουν αναμένουν για να εκμεταλλευτούν τις εκπτώσεις της Black Friday και Cyber Monday. Ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου, σχολίασε ότι, ενώ οι Έλληνες έχουν συνηθίσει σε αυτά τα αγοραστικά γεγονότα, η αβεβαιότητα και οι αυξήσεις τιμών τους κάνουν επιφυλακτικούς, όπως συμβαίνει και σε διεθνές επίπεδο. Οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου θα πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους στις νέες συνθήκες, αντλώντας εμπειρίες από παγκόσμιες βέλτιστες πρακτικές, όπως η χρήση δεδομένων καταναλωτών και αλγορίθμων για την κατανόηση της ζήτησης και την προσαρμογή των τιμών.
Πηγή: newsbeast.gr