Η βιώσιμη ανάπτυξη στον τουρισμό μέσα από το παράδειγμα του Ομίλου Calilo στην Ίο

Η βιώσιμη ανάπτυξη στον τουρισμό μέσα από το παράδειγμα του Ομίλου Calilo στην Ίο


Ο ξενοδοχειακός Όμιλος Calilo, που έχει παρουσία στην Ίο, είναι υπερήφανος για το μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης που έχει καταφέρει να δημιουργήσει. H οικογένεια Μιχαλοπούλου επικεντρώνεται σε μια στρατηγική χαμηλού συντελεστή δόμησης και αυτορρύθμισης, με στόχο την παραγωγή ποιοτικού τουριστικού προϊόντος. Όπως εξηγεί η Έρικα Μιχαλοπούλου, Διευθύντρια Στρατηγικής Ανάπτυξης και Δημοσίων Σχέσεων του Ομίλου, η δέσμευσή τους για την προστασία του νησιού και την αποφυγή του υπερτουρισμού είναι παράδειγμα υπεύθυνης επιχειρηματικότητας. «Δεν μπορείς να είσαι ανταγωνιστικός αν δεν είσαι βιώσιμος. Αν καταστρέψεις τον τόπο που δραστηριοποιείσαι, ποιο είναι το μέλλον; Ζοφερό», σημειώνει.

Η πολιτική του Ομίλου Calilo να χρησιμοποιεί μόλις το 1% της περιουσίας του στη δόμηση, καθώς και ο χαμηλός συντελεστής δόμησης που εφαρμόζουν, συμβάλλουν στη διατήρηση των φυσικών τοπίων του νησιού. Για την ανάπτυξη του ξενοδοχείου Calilo, ο συντελεστής δόμησης ανέρχεται στο 4,5%, σημαντικά χαμηλότερος από το 10% που ορίζει η νομοθεσία. Παράλληλα, η οικογένεια έχει δεσμευτεί να διασφαλίσει ότι το 80% της φυσικής ομορφιάς του νησιού παραμένει ανέπαφο.

Η Έρικα Μιχαλοπούλου επισημαίνει την ανάγκη για υπομονή και μακροχρόνιο σχεδιασμό στην επιχειρηματικότητα. Στη συζήτησή τους, αναφέρεται στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν από την τοπική κοινωνία και την Πολιτεία, καθώς οι επενδυτές συχνά συναντούν καχυποψία κυρίως λόγω του φόβου αλλαγών. Ωστόσο, όπως η ίδια διαπιστώνει, η εμπιστοσύνη της τοπικής κοινωνίας έχει αρχίσει να οικοδομείται με τις δράσεις του Ομίλου.

Σημειώνει επίσης πως η οικογένειά της δεν προέρχεται από τον ξενοδοχειακό τομέα, κάτι που φέρνει μια μοναδική ευελιξία και διάθεση για αλλαγές. «Η επένδυση μας στηρίζεται στο πάθος και το όραμα», αναφέρει. Η στρατηγική του Ομίλου καταδεικνύει τη σημασία της ισχυρής ταυτότητας και των αρχών του, αντί να ακολουθούν μια κύρια γραμμή, κάτι που μπορεί να είναι πιο δύσκολο σε μεγαλύτερες επιχειρήσεις με πολλούς εταίρους.

Οι μελλοντικοί στόχοι περιλαμβάνουν τη δημιουργία μιας ακαδημίας στην Ίο για να διευκολύνουν την εκπαίδευση των τοπικών παιδιών, προσφέροντας δωρεάν εκπαίδευση κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Το έργο αυτό έχει βαθιά σημασία για την οικογένεια Μιχαλοπούλου, επισημαίνοντας την πρόθεση να προσφέρουν στην τοπική κοινότητα και όχι μόνο να επικεντρώνονται αποκλειστικά σε κέρδη.

Η τοπική αυτοδιοίκηση αντιμετωπίζεται με προσοχή. Η Έρικα Μιχαλοπούλου δηλώνει την ανάγκη για μεταρρυθμίσεις και απλοποίηση στη νομοθεσία, προκειμένου να διευκολυνθούν οι επιχειρηματικές διαδικασίες. «Αναγκαζόμαστε να σχεδιάζουμε με έναν χρονικό ορίζοντα, και δυστυχώς, οι υφιστάμενοι νόμοι δεν τους διευκολύνουν», προσθέτει.

Μέσα από τις ενέργειες και τη δέσμευσή τους, ο Όμιλος Calilo στοχεύει να είναι παράδειγμα υπεύθυνου τουρισμού, επισημαίνοντας ότι οι στρατηγικές τους στοχεύουν στην αειφορία και την ανάπτυξη που σέβεται το περιβάλλον. «Η επιχείρηση μας δεν είναι μόνο ένα επενδυτικό σχέδιο, είναι μια αποστολή», καταλήγει η Έρικα Μιχαλοπούλου.

Πηγή: newsbeast.gr