Η Ελλάδα ως Στρατηγικός Κόμβος Διαμεταφορών στην Εφοδιαστική Αλυσίδα

Η Ελλάδα ως Στρατηγικός Κόμβος Διαμεταφορών στην Εφοδιαστική Αλυσίδα


Ελκυστικοί παραμένουν οι τομείς των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων και της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ελλάδα για νέα επενδυτικά κεφάλαια, τόσο από εγχώριους όσο και από διεθνείς επενδυτές. Η χώρα έχει αναδειχθεί σε στρατηγικό κόμβο διαμεταφορών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, κερδίζοντας διεθνή αναγνώριση. Μάλιστα, η ισχυρή γεωπολιτική θέση και η συνεχής βελτίωση των υποδομών της Ελλάδα καλύπτουν τις αρνητικές συνέπειες που προκύπτουν από διεθνείς κρίσεις.

Οι επενδύσεις σε νέες αποθηκευτικές εγκαταστάσεις συνεχίζονται εντατικά, με καθοδήγηση από μεγάλα επενδυτικά κεφάλαια που προδιαγράφουν την ενίσχυση της Ελλάδας ως διεθνούς διανομής κόμβου σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Το 2024 αναμένονται νέα έργα, κυρίως στη Δυτική Αττική, με δυναμικότητα άνω των 200.000 τ.μ. νέων αποθηκών και προγραμματισμένη ανάπτυξη οργανωμένων υποδοχέων όπως το Θριάσιο.

Σύμφωνα με δήλωση του προέδρου της Επιτροπής Μελών Logistics του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, οι τρέχουσες επενδύσεις και οι ψηφιακές μεταρρυθμίσεις συμβάλλουν στη διατήρηση της αναπτυξιακής τροχιάς του κλάδου, με στόχο τη μείωση ρύπων βάσει αρχών ESG. Επιπλέον, ο τομέας συνεχίζει να αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις λόγω της γεωπολιτικής κρίσης σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή, ενώ προγραμματίζει τα επόμενα βήματα σε ένα κλίμα αυξανόμενων επιτοκίων και μεταβλητότητας στις τιμές ενέργειας.

Από την άλλη πλευρά, οι οδικές μεταφορές έχουν υποστεί πλήγμα λόγω μείωσης των εξαγωγών, πλην των τροφίμων, ενώ οι ναυτιλιακές μεταφορές παρατηρούν μείωση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Αντίθετα, η αεροπορική εμπορευματική κίνηση έχει ανακάμψει και υπερβεί τα προ πανδημίας επίπεδα, με ιδιαίτερη αύξηση στις εισαγωγές, εν μέρει λόγω της αύξησης του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Στο σιδηροδρομικό τομέα, ωστόσο, οι μεταφορές παραμένουν σε κατάσταση κρίσης λόγω των παραγόντων που έχουν προκαλέσει σημαντικές καταστροφές στο δίκτυο, με αποτέλεσμα η συμμετοχή του σιδηροδρόμου στις εμπορευματικές μεταφορές να είναι μόλις 2%.

Πηγή: newsbeast.gr