Ευρωπαϊκές Αυτοκινητοβιομηχανίες Υποχρεωμένες να Ανταγωνιστούν Με τις Κινέζικες Στην Αγορά Ηλεκτρικών Οχημάτων

Ευρωπαϊκές Αυτοκινητοβιομηχανίες Υποχρεωμένες να Ανταγωνιστούν Με τις Κινέζικες Στην Αγορά Ηλεκτρικών Οχημάτων


Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν τη δυνατότητα να ανακτήσουν σημαντικό ποσοστό της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Αν οι κατασκευαστές παραμείνουν αφοσιωμένοι στους στόχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη μείωση των εκπομπών ρύπων, θα μπορέσουν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί, την ώρα που οι δασμοί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα αυξάνουν τις τιμές και μειώνουν την προσβασιμότητά τους.

Παρ’ όλα αυτά, αν η ΕΕ καθυστερήσει τους στόχους για το CO2 το 2025 και βασιστεί αποκλειστικά στους δασμούς, θα μπορούσαν τα κινέζικα ηλεκτρικά οχήματα να επεκτείνουν τη θέση τους στην ευρωπαϊκή αγορά BEV στο 27% το επόμενο έτος. Ορισμένες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προτείνει καθυστέρηση στα μέτρα ρύπων, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε στασιμότητα στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων από κατασκευαστές της ΕΕ, οι οποίοι θα στραφούν σε πιο κερδοφόρους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η Julia Poliscanova, διευθύντρια για τις αλυσίδες εφοδιασμού οχημάτων και μετακίνησης στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, σημειώνει ότι τα αυξημένα κόστη ηλεκτρικών οχημάτων είναι αποδεκτά μόνο εάν συνοδεύονται από στόχους μείωσης ρύπων CO2. Διαφορετικά, η ΕΕ κινδυνεύει να χάσει μερίδιο αγοράς, ενώ θα πρέπει να περιορίσει την εισαγωγή προσιτών μοντέλων από την Κίνα.

Αναφορικά με τις επιπτώσεις των δασμών, η MG παρουσίασε τη μεγαλύτερη πτώση με το μερίδιό της στην αγορά να μειώνεται από 4,1% τον Αύγουστο του 2023 σε 2,4% τον Αύγουστο του 2024. Αντίθετα, η BYD αύξησε το μερίδιό της από 1,6% σε 2,9% την ίδια περίοδο, ενώ η Geely παρουσίασε άνοδο από 1,3% σε 2%.

Επιπλέον, η Ευρώπη χρειάζεται να αναπτύξει μια πιο συνεκτική στρατηγική για την τοπική βιομηχανία μπαταριών, καθώς οι εγχώριοι παραγωγοί αντιμετωπίζουν προκλήσεις λόγω του ανταγωνισμού από φθηνές κινέζικες μπαταρίες. Χωρίς λήψη αποφασιστικών μέτρων, σχεδόν το 59% της σχεδιαζόμενης παραγωγής μπαταριών κινδυνεύει να μην πραγματοποιηθεί, οδηγώντας σε απώλειες δισεκατομμυρίων ευρώ και σε περίπου 100.000 θέσεις εργασίας.

Πηγή: newsbeast.gr