Επιβολή Αντισταθμιστικών Δασμών στα Κινεζικά Ηλεκτρικά Οχήματα και οι Επιπτώσεις στην Ευρωπαϊκή Βιομηχανία

Επιβολή Αντισταθμιστικών Δασμών στα Κινεζικά Ηλεκτρικά Οχήματα και οι Επιπτώσεις στην Ευρωπαϊκή Βιομηχανία


Σήμερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι έλαβε την υποστήριξη των κρατών μελών της ΕΕ για την επιβολή οριστικών αντισταθμιστικών δασμών σε ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία που εισάγονται από την Κίνα. Οι δασμοί αυτοί θα μπορούσαν να φτάσουν έως και 35%. Στην αρμόδια ομάδα εργασίας, πέντε κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, ψήφισαν κατά, 12 κράτη απέχουν και 10 ψήφισαν υπέρ της πρότασης.

Η Επιτροπή ανέφερε ότι θα συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις με την Κίνα, προσπαθώντας να βρει μια εναλλακτική λύση συμβατή με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, η οποία θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τις επιδοτήσεις που έχουν εντοπιστεί στην έρευνα της Κομισιόν, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι αυτή θα είναι παρακολουθήσιμη και εφικτή στην εφαρμογή της.

Ο γερμανός υπουργός Οικονομικών, Κρίστιαν Λίντνερ, προειδοποίησε ότι η ΕΕ θα πρέπει να αποφεύγει τη δημιουργία ενός «εμπορικού πολέμου» με την Κίνα, τονίζοντας την ανάγκη για διαπραγματεύσεις που θα οδηγήσουν σε μια συμφωνία. Ανάλογες ανησυχίες εξέφρασε και η Volkswagen, ο μεγαλύτερος όμιλος αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, που χαρακτήρισε το πράσινο φως από τις χώρες της ΕΕ για την αύξηση των δασμών ως μια «κακή προσέγγιση» που θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Όλιβερ Τσίπσε, χαρακτήρισε την ψηφοφορία για τους επιπλέον δασμούς ως «μοιραίο σινιάλο» για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, ζητώντας επιτακτικά μια γρήγορη λύση που θα αποτρέψει μια εμπορική σύγκρουση.

Η Geely Holding, η οποία έχει συμμετοχές στις Polestar και Volvo Cars, εξέφρασε την απογοήτευσή της για το σχέδιο της Επιτροπής, επισημαίνοντας ότι τυχόν επιπλέον δασμοί θα μπορούσαν να ανακόψουν τις οικονομικές και εμπορικές σχέσεις.

Πηγή: newsbeast.gr