Ανθεκτικότητα στην Αγορά Σούπερ Μάρκετ Παρά τις Υψηλές Τιμές το 2024

Ανθεκτικότητα στην Αγορά Σούπερ Μάρκετ Παρά τις Υψηλές Τιμές το 2024


Παρά την αύξηση των τιμών στα σούπερ μάρκετ, το 2024 οι πωλήσεις σε όγκο παραμένουν σε ανθεκτικά επίπεδα, προκαλώντας έκπληξη σε πολλούς αναλυτές. Οι καταναλωτές φαίνεται να συνεχίζουν να προχωρούν σε αγορές βασικών αγαθών, υποδεικνύοντας ότι η δαπάνη τους είναι ανελαστική, παρά τις προκλήσεις που προέρχονται από την οικονομική κρίση και τη μείωση των διαθέσιμων εισοδημάτων τους. Τα δεδομένα της Circana, ενός οργανισμού έρευνας αγοράς, δείχνουν ότι η αγορά των γρήγορα κινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCG) παρουσίασε αύξηση 2,8% σε αξία κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2024.

Η κατηγορία των τροφίμων ξεχώρισε με αύξηση πωλήσεων 3,4%, συνεισφέροντας σημαντικά στον συνολικό τζίρο της αγοράς, ο οποίος ανήλθε σε 6,83 δισ. ευρώ, σε σύγκριση με 6,64 δισ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι. Στα τυποποιημένα προϊόντα, η αξία πωλήσεων στα τρόφιμα αυξήθηκε κατά 3,7%, με τον όγκο πωλήσεων να σημειώνει αύξηση 2,9%. Αναφορικά με τα χύμα προϊόντα, η κατηγορία κατέγραψε 2,5% αύξηση το επτάμηνο του 2024, καταδεικνύοντας την αναζωογόνηση της ζήτησης για φρέσκα προϊόντα.

Συγκεκριμένα, οι αύξηση αξίας πωλήσεων για τα αλκοολούχα ποτά ανήλθε σε 6,9%, ενώ στα μη αλκοολούχα ποτά υπήρξε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση στο 7,5%. Ο ρόλος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ενδυναμώνεται, με το μερίδιο αγοράς τους να ανέρχεται στο 26,8%, ενώ τα επώνυμα προϊόντα αυξήθηκαν κατά 2,1%.

Αξιοσημείωτο είναι ότι τα μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.) παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων με 5,9%, ακολουθούμενα από τα hypermarkets, που είδαν ανάπτυξη 3,9%. Χαμηλότερες αυξήσεις καταγράφηκαν στα καταστήματα μεσαίου μεγέθους.

Η θεωρία της ανελαστικής δαπάνης υποστηρίζεται από την αύξηση που καταγράφεται σε βασικά προϊόντα, όπως τα λαχανικά κατά 5,4% και το κρέας κατά 8,4%, αν και τα αλλαντικά παρουσίασαν πτώση 9,3%. Αν και οι τιμές ανά μονάδα στα τρόφιμα αυξήθηκαν κατά 0,8%, παρατηρήθηκαν μειώσεις σε άλλες κατηγορίες, όπως τα προϊόντα Υγείας και Ομορφιάς και οι Οικιακοί Καθαριστές.

Η αγορά των σούπερ μάρκετ φαίνεται να είναι πιο ανθεκτική από ποτέ, με τις πωλήσεις να συνεχίζουν να αναπτύσσονται παρά τις εντεινόμενες οικονομικές πιέσεις.
Πηγή: newsbeast.gr