Αναθεώρηση και Μακροχρόνια Διαχείριση της Αττικής Οδού για Βιώσιμη Ανάπτυξη και Δημόσιο Όφελος

Αναθεώρηση και Μακροχρόνια Διαχείριση της Αττικής Οδού για Βιώσιμη Ανάπτυξη και Δημόσιο Όφελος


Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου που κυρώνει τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού για 25 χρόνια, με το συνολικό αντάλλαγμα να φτάνει τα 3.270.000.000 ευρώ. Αυτό το ποσό είναι το υψηλότερο στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ και έχει ως στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας των χρηστών της Αττικής Οδού, διασφαλίζοντας τη συντήρηση και την ανταπόκριση σε έκτακτα περιστατικά.

Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, υπογράμμισε τη σημαντικότητα της σύμβασης, τονίζοντας ότι είναι η μεγαλύτερη από τις 9 αποκρατικοποιήσεις που ολοκλήρωσε το υπουργείο τον τελευταίο χρόνο. Το οικονομικό αντάλλαγμα των 3,27 δισ. ευρώ θα χρησιμοποιηθεί για τη μείωση του δημοσίου χρέους, το οποίο αναμένεται να περιοριστεί κατά σχεδόν 1,5 μονάδα του ΑΕΠ με αυτή τη συναλλαγή. Η σύμβαση αναβαθμίζει τον αυτοκινητόδρομο και ενισχύει την εθνική οικονομία, φέρνοντας οφέλη και στους κατοίκους της πρωτεύουσας.

Ο παραχωρησιούχος, δηλαδή η ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε. και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., αναλαμβάνει για 25 χρόνια τη χρηματοδότηση, λειτουργία και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού. Επιπρόσθετα του εφάπαξ ποσού, θα καταβάλει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 7,5% επί των εσόδων από την εκμετάλλευση και θα επενδύσει περίπου 380 εκατ. ευρώ σε έργα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού.

Η σύμβαση περιλαμβάνει μία σημαντική μείωση των διοδίων, από 2,8 σε 2,5 ευρώ, η οποία θα ισχύσει από τις 6 Οκτωβρίου, ημερομηνία παράδοσης του αυτοκινητοδρόμου στον παραχωρησιούχο. Αυτή η μείωση θα αφορά επιβατικά οχήματα, ελαφρά εμπορικά και τροχόσπιτα. Επιπλέον, η σύμβαση περιέχει διατάξεις για τη διασφάλιση της καλής συντήρησης και της ομαλής λειτουργίας του οδικού άξονα, με περιοδική αξιολόγηση του παραχωρησιούχου κάθε δύο χρόνια και επιβολή ποινών σε περίπτωση μη εκπλήρωσης των στόχων.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, επεσήμανε τη σημασία της ομαλής μετάβασης στο νέο καθεστώς παραχώρησης, τονίζοντας ότι ο αυτοκινητόδρομος αποτελεί κρίσιμο τμήμα του κυκλοφοριακού συστήματος στην Αττική και ότι η συνεργασία του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα μπορεί να είναι διαφανής και επωφελής.

Πηγή: newsbeast.gr