Αύξηση στις Νέες Αιτήσεις και Ρυθμίσεις Οφειλών μέσω του Εξωδικαστικού Μηχανισμού το Σεπτέμβριο

Αύξηση στις Νέες Αιτήσεις και Ρυθμίσεις Οφειλών μέσω του Εξωδικαστικού Μηχανισμού το Σεπτέμβριο


Σημαντική αύξηση καταγράφηκε τον Σεπτέμβριο για τις νέες αιτήσεις και τις ρυθμίσεις οφειλών μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Οι νέες αιτήσεις οφειλετών ανήλθαν σε 5.522, σημειώνοντας αύξηση 52,2% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2023 όταν οι αιτήσεις ήταν 3.628. Ωστόσο, οι νέες ρυθμίσεις οφειλών αυξήθηκαν κατά 75,7%, με 1.504 ρυθμίσεις να αφορούν χρέη άνω των 383 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, συνολικά μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου, έχουν καταγραφεί 23.713 επιτυχείς ρυθμίσεις για οφειλές ύψους 7,9 δισ. ευρώ μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού. Αυτή η επίδοση είναι σημαντικά αυξημένη από τις 8.804 ρυθμίσεις που είχαν γίνει το ίδιο διάστημα πέρυσι, για αρχικές οφειλές 3,26 δισ. ευρώ. Το 47,3% των ρυθμίσεων προς χρηματοπιστωτικούς φορείς περιλάμβανε κούρεμα άνω του 30%, με το συνολικό ποσό διαγραφής να ανέρχεται σε 2,43 δισ. ευρώ.

Σημαντική είναι και η έγκριση των αιτήσεων από τους χρηματοπιστωτικούς φορείς, με ποσοστό 71,1% κατά μέσο όρο. Αξιοσημείωτο είναι ότι τον Αύγουστο πραγματοποιήθηκαν ρυθμίσεις ύψους 150 εκατ. ευρώ για 2.608 οφειλέτες, κυρίως μεγάλες εταιρείες διαχείρισης δανείων, όμως οι δείκτες αυτοί παρουσίασαν μία μικρή μείωση λόγω της αναστολής διαδικασιών κατά τον ίδιο μήνα.

Η θετική πορεία του ιδιωτικού χρέους στον τραπεζικό τομέα φαίνεται και από τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, τα οποία δείχνουν μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων από 11,10 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2024 σε 10,43 δισ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο. Το ποσοστό των μη εξυπηρετούμενων δανείων μειώθηκε επίσης, από 7,5% σε 6,9%. Σημαντική είναι η υποχώρηση των μη εξυπηρετούμενων δανείων στον χρηματοπιστωτικό τομέα τα τελευταία πέντε χρόνια, με τις οφειλές να μειώνονται από 92,2 δισ. ευρώ το 2019 σε 69,9 δισ. ευρώ τον Ιούνιο του 2024.

Ο πολίτης μπορεί επίσης να δώσει τις δικές του αίτησεις και ρυθμίσεις μέσω της Γενικής Γραμματείας Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, η οποία παρέχει εξυπηρέτηση μέσω βιντεοκλήσης ή τηλεφωνικά κατόπιν ραντεβού. Πηγή: newsbeast.gr