«Αν θέλουμε καλύτερη Ελλάδα, πρέπει να έχουμε καλύτερη εκπαίδευση, σε όλες τις βαθμίδες. Χαίρομαι, γιατί αυτή είναι η προτεραιότητα της κυβέρνησής μας και με το παρόν νομοσχέδιο γίνονται σημαντικότατα βήματα. Πρέπει να πάμε την εκπαίδευσή μας μπροστά για να πάει και η Ελλάδα μπροστά».

Αυτό επεσήμανε ο Σίμος Κεδίκογλου μιλώντας στη Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την αναβάθμιση του Σχολείου, τονίζοντας, παράλληλα, ότι οι σύγχρονες συνθήκες θέτουν νέες προκλήσεις και απαιτούν νέες λύσεις. Ανέφερε, επίσης, ότι η εκπαίδευση – πέραν της γενικής παιδείας – πρέπει να λειτουργεί ως «κοινωνικός ανελκυστήρας», θεωρώντας ως κατεξοχήν θεσμό που ενισχύει αυτή τη διαδικασία τα Πρότυπα Σχολεία, τα οποία-όπως είπε- σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να χαρακτηρίζονται ελιτίστικα, γιατί η ελίτ δεν χρειάζεται Πρότυπα Σχολεία, αφού έχει όλη την άνεση να στείλει τα παιδιά της σε ιδιωτικά. Αντιθέτως, τα λαϊκά στρώματα τα χρειάζονται για να μπορούν τα παιδιά τους με έφεση στη μάθηση να αξιοποιήσουν τα προσόντα τους, όπως –άλλωστε- γίνεται για τα παιδιά με έφεση στον αθλητισμό ή στη μουσική, που μπορούν να φοιτούν στα αθλητικά και μουσικά σχολεία. Ανέφερε, μάλιστα, και το προσωπικό του παράδειγμα, καθώς στο Βαρβάκειο Πρότυπο Σχολείο, όπου φοίτησε, η συντριπτική πλειονότητα των συμμαθητών του ήταν λαϊκής και μεσαίας τάξης και όλοι τους λαμπρά μυαλά ως συνέπεια των αδιάβλητων εισαγωγικών εξετάσεων.

Σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις τις φωνές διαμαρτυρίας που ακούγονται ο βουλευτής χαρακτήρισε λυπηρό το φαινόμενο να βλέπεις εκπαιδευτικούς να κραδαίνουν πλακάτ και πανό με κραυγαλέες ανορθογραφίες και χτυπητά λάθη, γεγονός που οδηγεί – ευλόγως-στο ερώτημα: «αυτοί είναι που διδάσκουν τα παιδιά μας;», καταλαβαίνοντας έτσι γιατί αντιδρούν σε κάθε μορφή αξιολόγησής τους.

Για να υπάρξει περαιτέρω βελτίωση ζήτησε, τέλος, να ληφθούν υπόψη προτάσεις όπως: να γενικευθεί ο θεσμός της λειτουργίας των Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης σε όλα τα σχολεία, καθώς καθημερινά θα βοηθούσαν ουσιαστικά στην καλύτερη αντιμετώπιση θεμάτων μαθητών και γονέων, όπως και να εφοδιάζει το κράτος με λάπτοπ όλους τους μαθητές στην Δ΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου και με τάμπλετ στην Α΄ τάξη.

«Ξέρω –είπε- ότι οι γνωστοί συνδικαλιστές της οπισθοδρόμησης και της απόσυρσης κάθε τεχνολογικού μέσου θα είναι αντίθετοι. Θυμίζουν λίγο τους Λουδιστές του 19ου αιώνα που έσπαγαν τις μηχανές εργοστασίων, γιατί θεωρούσαν ότι τους έκλεβαν τη δουλειά. Πρέπει όμως να προχωρήσουμε μπροστά όχι να γυρνάμε αιώνες πίσω. Πρέπει να πάμε την εκπαίδευσή μας μπροστά, για να πάει και η Ελλάδα μπροστά και με το νομοσχέδιο αυτό γίνονται μεγάλα βήματα».

Πηγή: corfutvnews.gr