Το νέο έργο του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής αναμένεται να ολοκληρωθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2026, με κόστος 132 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Η χρηματοδότηση προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), κ. Παναγιώτης Τερεζάκης, αποκάλυψε ότι το έργο προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς, αν και υπήρξαν προκλήσεις που σχετίζονται κυρίως με απαλλοτριώσεις, 90% των οποίων έχουν ήδη αντιμετωπιστεί.
Το έργο συμπεριλαμβάνει την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής και την κατασκευή ενός νέου κλάδου που θα συνδέει τα Άνω Λιόσια με τον παλιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων. Αυτή η νέα γραμμή μήκους 36 χλμ. θα εξυπηρετήσει περιοχές με υψηλές πληθυσμιακές ανάγκες, όπως ο Ασπρόπυργος και η Ελευσίνα. Κατά την ολοκλήρωσή του, το έργο θα διευκολύνει τη μεταφορά αγαθών και θα συμβάλει στη μείωση της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στους οδικούς άξονες.
Ο κ. Τερεζάκης ανέφερε ότι αναμένονται σημαντικά οφέλη από τον νέο σιδηρόδρομο, καθώς θα εξυπηρετήσει σημεία με βιομηχανική δραστηριότητα και κέντρα logistics, προσφέροντας εναλλακτικές μεταφοράς και βελτιώνοντας τη συνδεσιμότητα με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και τον Πειραιά. Η επίσκεψη του κ. Τερεζάκη στην περιοχή μαζί με τον υφυπουργό Μεταφορών, κ. Βασίλη Οικονόμου, είχε στόχο την ενημέρωση αναφορικά με την πρόοδο του έργου.
Κατά τη διάρκεια της κατασκευής, θα διαρκέσει η ανακαίνιση της γραμμής με νέα υλικά και εγκατάσταση προηγμένων συστημάτων, όπως η εναέρια γραμμή επαφής και η τηλεδιοίκηση. Το έργο θα έχει την ικανότητα να αναμετρά τις ανάγκες του επιβατικού κοινού και να υποστηρίζει τη συνδεσιμότητα με άλλες σιδηροδρομικές γραμμές.
Πηγή: newsbeast.gr